Stockholm

Vi har precis haft en långhelg i Stockholm! Vi hann träffa så många vänner som numera bor där, vilket var väldigt kul. På fredagen åt vi fantastisk mat på Le Nom tillsammans med Hanna, Arvid och Ahmed följt av förfest hos Hanna vid Odenplan för att sedan dansa loss på Trädgården. På lördagen mådde vi som förtjänat. Trots det bestämde vi oss för en långpromenad (bästa bakismedicinen) med ett stopp vid Carl Eldhs Ateljémuseum. Tips, tips, tips! Fantastisk plats och visning.

IMG_9196

Det var inte bara fantastiska skulpturer – även den gamla ateljén som byggnad var så himla fin. Bortsett från Carl Eldh fanns det även konstverk av Maria Miesenberger, både fotografier och skulpturer. Varje konstverk av henne hade väldigt fina historier bakom sig, men det kan jag nog inte återberätta här på ett rättvist sätt. Bara det är värt ett besök!

IMG_9213

Samma dag åt vi på Eatnam som jag verkligen föll för. Vietnamesiska, vegetariska vårrullar. Mm! Vi hann dessutom med två av våra favoritbutiker (kanske främst för inspiration, men ändå); Perspective Studio och…

IMG_9162

…Dusty Deco vid Hornstull. Jag föredrar egentligen målningar på mina väggar hemma, men jag bara älskar Stefan Isakssons naturfotografier som fanns där! Man blir ju även lite sugen på soffan till höger, inte sant?

IMG_9214-side

Och så måste jag bara visa er mina nya, livsfarliga skor som jag köpte i Stockholm. 250 riksdaler på Zara. Kap!

IMG_9210

Kommentera

