Kaktus i kubik

IMG_8747.JPG

Trots att jag bor i Göteborg, så har jag missat att Trädgårdsföreningen fyller 175 år och därför firar de med utställningen ‘kaktus i kubik’. Den består inte bara av kaktusar, utan mängder av olika suckulenter som varieras med vackra blommor som trivs i samma klimat.

IMG_8761

Visst är den jordnära färgskalan behaglig att titta på? Självklart är det ännu bättre i verkligheten. Utställningen håller endast på till 6 augusti, så skynda på!

IMG_8763

Och såhär såg jag ut som utställningsgäst. Tröja från Weekday, jeans från Dr. Denim och väska från Gucci. De fantastiska sandalerna grävde jag fram igår när jag och Sonny rensade lite lätt i vårt källarförråd. Jag köpte dem för 3 år sedan av märket Uterqüe. Jag älskar dem! Dock väldigt höga och klumpiga på Göteborgs alla kullerstensgator. Lite kul är det också att Céline har tillverkat ett par identiska (och då menar jag verkligen identiska), dock med ett fyrkantigt spänne istället för runt och ett pris 4 gånger så högt som hos Uterqüe. Bra köp Isabella! I morgon bär det av till landet igen några dagar. (Och till optikern där jag ska hämta ut mina första glasögon med styrka. Hjälp).

Kommentera

